Sprostowanie na artykuł GBC - BV Bhagavat Maharadża

Korespondencja z bahktami, abhaktami i innymi sangami Wisznuickimi, odpowiedzi na krytykę, podziękowania, sprawy zwyczajne i nadzwyczajne, itd.
kanhaiyalaldasa
Posty: 79
Rejestracja: czw sie 07, 2008 11:46 am

Sprostowanie na artykuł GBC - BV Bhagavat Maharadża

Post autor: kanhaiyalaldasa »

Sprostowanie na artykuł GBC - BV Bhagavat Maharadża

Ostatnia rozmowa
Część pierwsza.

Kiedy zostałem poproszony, aby przejrzeć raport, który ostatnio opublikowało GBC, dotyczący rozmowy pomiędzy Śrila Prabhupadem, a Śrila Narajanem Maharadżem, natychmiast zrozumiałem, że zamierzali oni przedstawić w sposób pomniejszający rolę Śrila Narajana Maharadża w ceremonii Samadhi Prabhupady, jak również jego osobisty związek ze Śrila Prabhupadem. Nie byłem tym zaskoczony co zobaczyłem, tylko głęboko rozczarowany. Jednakże po przeanalizowaniu tego dokumentu z pomocą osoby, której język Bengali jest językiem ojczystym oraz po porównaniu go z nagraniem audio, które to zostało przez nich dostarczone, byłem zszokowany ich zuchwałością, w której to dokonali tak wielu zmian, pominięć, a nawet wtrąceń do tej rozmowy i jednocześnie dostarczyli oryginalne nagranie oczyszczone cyfrowo. Nie jestem pewien, co sobie myśleli, kiedy to robili, ale jest oczywiste, że czuli się pewni siebie, że ujdzie im to płazem.

Na początku lat 90-tych uczniowie Śrila Narajana Maharadża przetłumaczyli tą konwersację i spisali jej trakskrypt, nastepnie została ona opublikowana w książce pt: "Their Lasting Relationship (Ich trwała relacja)" http://www.purebhakti.com/resources/ebo ... ation.html. Rozdział nosi tytuł "Prabhupada’s Final Order: On ISKCON and Śrila Narajana Maharadża (Ostateczna instrukcja Prabhupady, dotycząca ISKCON i Śrila Narajana Maharadża)". Opierając się na cyfrowo odzyskanym zapisie, który odsłuchałem za pomocą Tłumacza Bengali, również i w tym tłumaczeniu znalazłem wiele błędów. Jednakże tłumaczenie uczniów Śrila Narajana Maharadża zostało wykonane we wczesnych latach 90-tych przy użyciu zwykłej kasety magnetofonowej, a nie cyfrowo oczyszczonego zapisu z usuniętymi szumami tła. Rozmawiałem z osobą, która odsłuchiwała kasetę i tłumaczyła na potrzeby tej książki. Opowiedziała, jak konieczne było wielokrotne odsłuchiwanie, aby zrozumieć podstawowe słowa rozmowy, a i tak wciąż nie było całkowitej pewności w niektórych miejscach, ale zrobione zostało wszystko co możliwe w tamtym czasie. Biorąc pod uwagę trudności z którymi musiała się zmierzyć ta osoba, jest zrozumiałe, że mogły wystąpić błędy w tamtym tłumaczeniu.

Nie wiem jaki mógł być powód na zrobienie tego tłumaczenia przez ISKCON, jednakże odnosząc się do tego ich tekstu chciałbym najpierw przybliżyć poufny związek pomiędzy Śrila Prabhupadem, a Śrila Narajanem Maharadżem, ponieważ rzutuje on na tą i inne konwersacje, których ja i inni wielbiciele byliśmy świadkami. Jeśli zajrzymy do Veda Base i przyjrzymy się rozmowie, gdzie Tamal Krsna i inni komentują przybycie Śrila Narajana Maharadża, które miało miejsce 08 października 1977, zobaczymy, że zaraz po rozmowie, gdzie Śrila Prabhupada mówi: "Śrila Narajana Maharadża przychodzi; więc wszystko jest w porządku" po przerwie wywiązuje się następująca rozmowa:

Prabhupada: Kiedy wróciłeś?
Bhagavat: Właśnie pół godziny temu przyleciałem z Ameryki.
Upendra: I on jest naprawdę wychudzony, Śrila Prabhupada. Chudzinka. Prabhupada. On jest wychudzony.
Prabhupada: Dlaczego?
Bhagavat: Bo przestrzegam czaturmasji. Schudłem do 80kg. Wcześniej ważyłem 130. Teraz ważę 80.
Prabhupada: Bardzo dobrze.
Bhagavat: Mam intonować?
Prabhupada: Tak. (kirtana rozpoczyna się)

Więc to jest dowód, że byłem w tamtym czasie we Wryndawan i byłem świadkiem głębokiej więzi Śrlia Narajana Maharadża ze Śrila Prabhupadem.

Nie tylko ja byłem obecny na wielu spotkaniach pomiędzy Śrila Prabhupadem i Śrila Narajanem Maharadżem, ale inni także byli obecni. Oto kopia wpisu zamieszczonego na facebook'u przez jednego z moich braci duchowych Pita Dasa:

"GBC twierdzi, że ostatnia rozmowa NM ze ŚP odbyła się 8.10.1977. Byłem obecny 10 lub 11 listopada, kiedy SP odwiedził NM i Swami Bon. Na początku po angielsku usłyszałem jak SP prosił NM, żeby opiekował się jego uczniami. Następnie rozmowa była prowadzona po bengalsku i w hindi i trwała co najmniej 20 minut. Nie wiem czy została nagrana. Wiele nagrań z 1977 zniknęło. Sankarshan Prabhu kopiował je w Houston i opisywał zawartość. Teraz mówi, że nigdy nie istniały."

To prowadzi nas do następnego pytania. Gdzie są te taśmy? W archiwum nie ma nagranych rozmów pomiędzy 18 sierpnia a 1 października. Dlaczego? Gdzie są te nagrania? Czy Śrila Prabhupada milczał przez 6 tygodni? Jest tu wielbiciel, który był świadkiem rozmów jedynie od 1 do 3 dni przed odejściem Śrila Prabhupada, gdzie wielbiciel ten usłyszał, jak Śrila Prabhupada powiedział w języku angielskim do Śrila Narajana Maharadża - "proszę zaopiekuj się moimi uczniami". Gdzie jest ta taśma? Dlaczego ISKCON GBC twierdzi, że nie było takiej rozmowy, skoro mamy świadków, że taka rozmowa się odbyła?

Ten sam wielbiciel twierdzi, że Sankarsan Prabhu kopiował te taśmy. Otrzymałem emaila od Sankarshan Prabhu, w którym utrzymuje on, że miał taśmy z nagraniami wypowiedzi Śrila Prabhupady, ale nigdy nie miał żadnych taśm z 1977 z Wryndawan. Czy te taśmy znajdują się w archiwum? Zobaczmy co Ekanath Prabhu ma do powiedzenia na ten temat.

Poniższe fragmenty pochodzą z listu zamieszczonego na Sampradaya Sun 05.02.2010, zatytułowanego "Setting the Record Straight on Śrila Prabhupada’s Audio" autorstwa Ekanatha Prabhu, dyrektora Archiwum BBT. Podany fragment ujawnia jak dużo nagrań Śrila Prabhupada nie zostało opublikowane:

PS. Rejestr postępów prac z 02-05-2010:
Nagrania gotowe do spisania - 47
Bengalskie korekty w toku - 4
Materiał skopiowany na cyfrowe nośniki do identyfikacji - 249
Ukończona angielska korekta--Poziom 1 - 110
Angielska korekta w toku--Poziom 1 - 62
Angielska korekta w toku--Poziom 2 - 16
Angielska transkrypcja w toku - 66
Transkrypcja hindi w toku - 15
Bengalski gotowy do transkrypcji - 15
Gotowe do umieszczenia w kartotece-- Veda Base ® - 10
Hindi gotowe do transkrypcji - 54
Sanskryt gotowy do korekty - 50
Szpule do przeniesienia na nośnik cyfrowy i do identyfikacji - 161
Korekta sanskrytu w toku - 26
Transkrypcje gotowe do korekty w j. angielskim--Poziom 1 - 44

Ostrożne szacunki nowych nagrań audio do udostępnienia - 500

To jest 500 nagrań nieopublikowanych przez archiwum. Czy jest coś na tych nagraniach, czego GBC nie chciałoby ujawnić? Ekanath mówi, że nie, ale my mamy świadków rozmów, do których rzekomo nie ma nagrań (kaset), DLACZEGO? Sprawdzałem w kartotece, czy istnieją jakieś nagrania z 10 lub 11 listopada 1977, dotyczące rozmów pomiędzy Śrila Prabhupadem, a Śrila Narajana Maharadżem / Bon Maharadżem. W dniu 13.11.1977 została zarejestrowana rozmowa, która wydaje się być uchwycona w trakcie jej trwania, odbywała się ona pomiędzy Śrila Prabhupadem i Bon Maharadżem. Czy to jest ta rozmowa, o której wspomniał ten wielbiciel? Jeśli tak, to odbyła się ona na dzień przed odejściem Śrila Prabhupada. Byłem tam w ostatnim dniu i Śrila Prabhupada nie rozmawiał z nikim, za wyjątkiem Śrila Narajana Maharadża, w ciągu ostatnich 5 godzin jego zamanifestowanej obecności na tej planecie, co za chwilę opiszę.

Jednakże mamy świadka konwersacji, prowadzonej częściowo w j. angielskim pomiędzy Śrila Narajanem Maharadżem i Śrila Prabhupadem, kiedy ten wielbiciel słyszał Śrila Prabhupada mówiącego po angielsku "proszę zaopiekuj się moimi uczniami" jak również widzimy wskazówkę z archiwum, że ta rozmowa mogła mieć miejsce 13 listopada, jak również drugą osobą, jaką widział wielbiciel w pokoju był Bon Maharadża i w archiwum jest zapis rozmowy, wskazujący na obecność Bon Maharadża w pokoju ze Śrila Prabhupadem właśnie 13 listopada 1977r. Więc, kiedy Śrila Narajana Maharadża czasami wspomina "Rozmawiałem ze Swamidżim ostatniego dnia" to odnosi się do tej rozmowy z 13-tego na dzień przed odejściem Śrila Prabhupada? Konkludując więc GDZIE JEST TAŚMA Z TYM NAGRANIEM? Dlaczego dysponujemy nagraniem rozmowy pomiędzy Bon Maharadżem i Śrila Prabhupadem w środkowej części, bez zapisu początkowej części konwersacji? GDZIE SĄ WSZYSTKIE TE NAGRANIA AUDIO?

Pamiętam, kiedy Śrila Narajana Maharadża przyszedł ósmego października by porozmawiać ze Śrila Prabhupadem. Kilkanaście razy po tym spotkaniu Śrila Narajana Maharadża przychodził, by zobaczyć Śrila Prabhupada. Byłem w pokoju podczas kilku z tych spotkań. Bliskość pomiędzy Śrila Narajanem Maharadżem i Śrila Prabhupadem była bardzo, bardzo głęboka. Było oczywiste, że łączyła ich duchowa, bliska więź. Czułem się głęboko wyróżniony mogąc być świadkiem tych pięknych duchowych wymian pomiędzy tymi dwoma Mahabhagavatami.

Kiedy po raz pierwszy ujrzałem Śrila Narajana Mahraja zmierzającego w kierunku kompleksu Śri Krsna Balarama Mandir, byłem pod wielkim wrażeniem jego postawy (zachowania). Jego niebieskie oczy spoglądały wnikliwie i promiennie, a skóra błyszczała w sposób jaki pamiętam (podobnie jak) u Śrila Prabhupada. Dostojny chód sprawiał, iż wydawało się, że płynie. Natychmiast wywarł na mnie wrażenie niezwykłej osobistości. Dzień lub dwa minęły, kiedy wrócił by spotkać się ze Śrila Prabhupadem i wtedy zostaliśmy sobie przedstawieni.

Za tym pierwszym razem, kiedy zostałem przedstawiony Śrila Narajanowi Maharadżowi, docenił on mój wysiłek włożony w przestrzeganie zasad czaturmasji. Następnie wziął mnie pod ramię i poprowadził mnie przez pokój do łóżka, na którym leżał Śrila Prabhupada. Wyjaśnił mi znaczenie pozycji ciała Śrila Prabhupada, oraz ułożenia jego rąk, stóp i torsu. Na zakończenie opisu powiedział, że to poza taneczna, co znaczyło, że Śrila Prabhupada tańczył z Śri Śri Radhą i Krsną, w momencie kiedy rozmawialiśmy. Śrila Prabhupada znajdował się w głębokim duchowym transie podobnym do snu Samadhi i był niedostępny dla zewnętrznego świata. Jednak, kiedy kilka godzin później Śrila Prabhupada wyszedł ze swojego transu, powiedział, że rozmawiał z Krsną. Słysząc to z lotosowych ust Śrila Prabhupada i pamiętając, co Śrila Narajana Maharadża powiedział wcześniej tego dnia, utwierdziłem się, że Śrila Narajana Maharadża jest również czystym wielbicielem tak jak Śrila Prabhupada, i że Śrila Narajana Maharadża także może widzieć i rozmawiać ze Śri Śri Radhą i Krsną, tak samo jak Śrila Prabhupada.

W dniu, kiedy Śrila Prabhupada odszedł z tego świata, zobaczyłem Śrila Narajana Maharadża wchodzącego do pokoju. Znowu Śrila Prabhupada nie komunikował się z nikim, ale był tym razem w stanie transu - ekstazy i ukazywał różne symptomy jak drżenie, tarzanie się, głośna artykulacja, bekanie, oszołomienie, blednięcie, płacz. Nikt nie był w stanie komunikować się ze Śrila Prabhupadem i Śrila Prabhupada z nikim nie rozmawiał. Nie był świadomy zewnętrznego świata pomimo tego, że płakaliśmy, intonowaliśmy i masowaliśmy jego ciało. Kiedy Śrila Narajana Maharadża wszedł do pokoju natychmiast podszedł do łoża od strony głowy, gdzie klęcząc masowałem głowę Śrila Prabhupada. Śrila Narajana Maharadża uklęknął przy łóżku, nachylił się do przodu i przytknął swoje usta do ucha Śrila Prabhupada, po czym wypowiedział mantrę, by uspokoić jego nastrój. W tym momencie Śrila Prabhupada wyszedł z transu - ekstazy i leżał bez ruchu. Następnie podniósł rękę w górę wskazując palcami w kierunku Śrila Narajana Maharadża w geście błogosławieństwa. Gest, który widziałem wcześniej i był z całą pewnością skierowany w kierunku Śrila Narajana Maharadża.

W swoim artykule GBC stara się stworzyć wrażenie, jakoby Śrila Narajana Maharadża przedstawiał się w nieprawdziwym świetle, kiedy mówił, że był tam, w ostatnim dniu. Jednakże posiadamy dwóch świadków, którzy widzieli go w ostatnim jak i przedostatnim dniu. W przeddzień odejścia, Śrila Prabhupada rozmawiał ze Śrila Narajanem Maharadżem, rozmowa ta prawdopodobnie została nagrana na taśmę, a taśma ta zaginęła, lub nie została nagrana, a całe zdarzenie pozostaje tylko w pamięci świadków. W ostatnim dniu Śrila Narajana Maharadża nawiązał kontakt ze Śrila Prabhupadem, w prawdziwie potężny duchowy sposób, w jaki żaden inny uczeń Śrila Prabhupada nie był w stanie tego zrobić. Co więcej, istnieją relacje naocznych świadków, z których wynika, że były okresy, w których Śrila Narajana Maharadża przychodził odwiedzić Śrila Prabhupada, który nie komunikował się z nikim innym. Na portalu You Tube jest zamieszczone video w którym Bhakti Caru Maharadża przemawia w Devananda Gaudiya Matha przed Śrila Narajana Maharadżem, Tamal Krsna Maharadżem i Giriraja Maharadżem i wieloma innymi wielbicielami z ISKCON-u. I wypowiada następujące słowa, cytuję: "Chociaż młodszy od Śrila Prabhupada (przerwa w przemówieniu) Śrila Prabhupada zwykł traktować go jak bliskiego przyjaciela, oczywiście w tamtym czasie nikt z nas nie był w Świadomości Krsny. Jednak później, kiedy Śrila Prabhupada we Wryndawan w 1977 przygotowywał się do opuszczenia tej planety i powrotu do wiecznych rozrywek Krsny, Śrila Prabhupada pokazał jak głęboki związek łączył go z Jego Boską Miłością Śrila Narajanem Maharadżem. Narajana Maharadża zwykł przychodzić zobaczyć się ze Śrila Prabhupadem dosyć często i razem, będąc bardzo blisko dyskutowali o różnych sprawach." Video dostępne jest pod tym linkiem:

http://www.youtube.com/watch?v=zbG9Hx0D7mM

Obecnie widzimy GURU/GBC ISKCON-u, piastującego obydwa stanowiska, który zaprzecza w obecnym artykule opublikowanym przez GBC, swoim wcześniejszym stwierdzeniom dotyczącym częstości i bliskości związku pomiędzy Śrila Prabhupadem i Śrila Narajanem Maharadżem. Te naoczne relacje jasno pokazują, że Śrila Narajana Maharadża nie wyolbrzymia, jak twierdzi GBC, lecz z pewnością to GBC umniejsza częstości i bliskości relacji, jaką Śrila Prabhupada miał ze Śrila Narajanem Maharadżem oraz minimalizuje rolę Śrila Narajana Maharadża w odniesieniu do ISKCON-u.

Jednak bliskość pomiędzy Śrila Prabhupadem i Śrila Narajanem Maharadżem nie rozpoczęła się w 1977r we Wradży podczas rozrywek odejścia Śrila Prabhupada, o których wspominał Bhakti Caru Maharadża, ale zaczęła się 30 lat wcześniej, kiedy spotkali się po raz pierwszy. Oto fragment listu napisanego przez Śrila Prabhupada do Śrila Narajana Maharadża z września 1966r:

"Nasz związek jest z pewnością oparty na spontanicznej miłości. Dlatego nie ma możliwości, abyśmy mogli o sobie zapomnieć...... Od pierwszego razu, kiedy ciebie spotkałem, życzyłem ci jak najlepiej. Przy pierwszym ujrzeniu mnie, Śrila Prabhupada (Śrila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura) również patrzył na mnie z taką miłością.(Fragment listu Śrila Prabhupada do Śrila Narajana Maharadża 28.09. 1966)

Ten list jasno pokazuje słowami Śrila Prabhupada, że żywił on bardzo intymne uczucia do Śrila Narajana Maharadża od momentu, kiedy się spotkali po raz pierwszy. Niektórzy wielbiciele mogą powiedzieć, że Śrila Prabhupada wyrażał podobne sentymenty do różnych uczniów. Jednak porównanie, do którego posuwa się Śrila Prabhupada, zrównując głębię swoich uczuć żywionych do Śrlia Narajana Maharadża, z uczuciami, jakie żywił do swojego własnego mistrza duchowego, nie zostało, zgodnie z moją wiedzą, nigdy wyrażone do żadnego z jego uczniów w takim stopniu, jak zrobił to tutaj w stosunku do Śrila Narajana Maharadża. ISKCON próbuje zbagatelizować bliskość relacji pomiędzy Śrila Prabhupadem, a Śrila Narajanem Maharadżem, manipulując tą jedną konwersacją zestawiając ją przeciwko różnym wybranym stwierdzeniom Śrila Narajana Maharadża, moim zdaniem karygodnym (niegodziwym) czynem jest ukazanie ich związku w nieprawdziwym świetle, które znieważa obu Aczarjów.

GBC twierdzi, że robi to, by chronić ruch Śrila Prabhupada. Jednak, prawdą jest, że to Śrila Narajana Maharadża był tą osobą, która uchroniła instytucję Śrila Prabhupada od przekazania jej w ręce Madana Mohana De, który jest synem Śrila Prabhupada z wcześniejszego aśramu, co miało miejsce w sądzie.

W tej sprawie, wniesionej przeciwko ISKCON-owi po odejściu Śrila Prabhupada, Madan Mohan De utrzymywał, że Śrila Prabhupada nie był braminem i dlatego nie mógł przyjąć sanjasy. Zgodnie z tą wersją przedstawioną w sądzie, miało to znaczyć, że Śrila Prabhupada w rzeczywistości był biznesmenem, i że ISKCON był jego biznesowym przedsięwzięciem i zgodnie z prawem należy do rodziny zmarłego, czyli do niego, prawowitego spadkobiercy jakim jest Madan Mohan De. Śrila Narajana Maharadża chodził w tej sprawie do sądu co najmniej 6 razy, na swój własny koszt, by świadczyć na rzecz ISKCON-u w tej sprawie. Obszernie cytował z śastr, by udowodnić, że o byciu braminem decydują kwalifikacje, a nie pochodzenie. Że każdy Waisznawa jest równy i jednocześnie potężniejszy od bramina i dlatego jest kwalifikowany by przyjąć porządek Tridandi sanjasy. Przytaczał obszerne dowody na temat historii i znaczenia Tridandi Sanjasy oraz jej wiarygodności, tak jak mówią o tym Śastry. Dalej wytłumaczył, że takie było polecenie Śrila Bhaktisiddhanty Saraswatiego Thakura, autoryzowanego Aczarii Brahma Madhva Gaudiya Sampradaji i w zgodzie z linią Śri Ćaitanji Mahaprabhu, że każda osoba, która jest kwalifikowanym Waisznawą, nie ważne jakiego pochodzenia, ale będąca kwalifikowanym Braminem, powinna przyjąć sanjasę w odpowiednim czasie. Wyjaśnił również, że jego Guru, Śrila Bhakti Prajnana Keshava Goswami, który był bratem duchowym Śrila Prabhupada był autoryzowanym sanjasinem w linii Śrila Bhaktisiddhanty Saraswatiego Thakura i posiadał pełne kwalifikacje do nadania sanjasy, diksza i mantr. W ten sposób Śrila Narajana Maharadża dał dowód, że odegrał kluczową rolę w ocaleniu ISKCON-u. Dowód, do przedstawiania którego, nikt z ISKCON-u nie posiadał w tamtym czasie odpowiednich kwalifikacji. Jaka jest więc nagroda, którą otrzymał Śrila Narajana Maharadża za pomoc uczniom Śrila Prabhupada w ochronie ISKCON-u na sprawie sądowej jego syna? Jaką dostał nagrodę? Dostał publiczny zakaz wstępu do świątyń ISKCON-u.

Jeśli przyjrzymy się charakterowi Śrila Narajana Maharadża, po pierwsze zobaczymy, że przyszedł do lotosowych stóp swojego Guru jako młody człowiek, zostawiwszy żonę i dziecko, i odrzuciwszy polecenie swojego ojca i matki. To może nic nie znaczyć w Ameryce, ale w Indiach to jest poważne naruszenie tradycji i nakazów wedyjskich ze społecznego i moralnego punktu widzenia. Rozpoczął on ścieżkę Bhakti w 1946r i nigdy nie odszedł od praktyki służby oddania, ani nie zlekceważył jej zasad kiedykolwiek w całym swoim życiu. Przyjął sanjasę w 1952 r zanim większość z nas się urodziła i nigdy nie złamał ślubów aśramu Sanjasy w ciągu 58 lat. Zawsze intonował co najmniej 100,000 Świętych Imion dziennie od samego początku swojej praktyki Bhakti, to jest od blisko 65 lat. Zademonstrował swoją wzniosłą pozycję przez pozostanie świadomym i intonował Hare Krsna, będąc znieczulonym w trakcie operacji serca. Tylko u kogoś znajdującego się całkowicie na transcendentalnej platformie, i którego dusza jest kompletnie wolna od więzów fałszywego ego, ciało subtelne może działać w taki sposób, ponieważ dusza takiej osoby bezpośrednio zamieszkuje ciało i nie poddaje się wpływowi znieczulenia. To jest symptom Mahapuruszy. Jednego ranka, podczas ostatniego Kartiku, kiedy słuchaliśmy porannego wykładu Śrila Narajana Maharadża, kapłan z Seva Kunja przyszedł do naszej świątyni. Przyniósł ze sobą Maha Prasadam i girlandy z nocnych Rasa Lila w Seva Kunja. Kapłan wyjaśnił, że Śrimati Radhika poleciła mu podczas snu, przynieść Maha Prasadam swojej drogiej przyjaciółce, znanej w tym świecie jako Narajana Maharadża. Śrila Narajana Maharadża jest Mahabhagavatą, który jest bardzo drogi Śrimati Radharani i Śrila Prabhupadzie.

Po drugiej stronie tego obrazu idealnego, transcendentalnego i pełnego oddania zachowania i duchowej bliskości z Najwyższym Panem, mamy obfitość osób w ISKCON-ie mieniących się tytułami Guru i Duchowych przywódców, którzy nie są nawet zdolni do przestrzegania najbardziej podstawowych i odpowiednio dopasowanych zasad Bhakti, takich jak przestrzeganie 4 zasad regulujących i intonowania 16 rund dziennie. Z pośród tzw. jedenastu Guru, ośmiu z nich bezsprzecznie odeszło od zasad Bhakti. Jest tam wielu innych, którzy zostali guru później i również upadli. Niektórzy wielbiciele byli inicjowani i reinicjowani po pięć razy. GBC jako ciało zarządzające, pisało i przeredagowywało jedną sprzeczność filozoficzną i teologiczną za drugą, żeby chronić swoje instytucjonalne koncepcje, tylko po to, by je później znowu zmienić. GBC przyznało się do popełnienia poważnych aparadh wobec Śrila Śridhara Maharadża i następnie przeprosiło, gdy zdało sobie sprawę ze swoich błędów. GBC przyznało się do popełnienia poważnych aparadh wobec ich własnego wzniosłego brata duchowego Śrila Gour Govindy Maharadża i następnie przeprosiło, gdy zdało sobie sprawę ze swoich błędów. Próbowało zatrzeć chęć wprowadzenia zakazu wstępu dla Śrila Narajana Maharadża z ISKCON-u w 1995 r przez wprowadzenie zakazu wstępu dla wszystkich braci duchowych Śrila Prabhupada do świątyń ISKCON. Następnie zmienili swoją politykę i zaprosili zarówno Bhakti Pramode Puri Maharadża i Bhakti Vaibhava Puri Maharadża do świątyni ISKCON-u we Wryndawan demonstrując, że to było działanie wyłącznie skierowane przeciwko Śrila Narajanowi Maharadżowi. Wielbiciele z ISKCON-u do granic możliwości wielokrotnie dopuszczali się fizycznych i seksualnych nadużyć w stosunku do dzieci i kobiet, które to fakty GBC systematycznie ukrywało przez wiele lat.

To samo ciało GBC mówi teraz, że Śrila Narajana Maharadża, nie był ze Śrila Prabhupadem w ostatnim dniu, nie spotkał się z nim wiele razy, nie odbywał poufnych rozmów z nim i nie otrzymał instrukcji by kierować i pomagać jego uczniom. Przedstawiłem w tym artykule, że mamy świadków, którzy byli obecni, kiedy Śrila Narajana Maharadża był ze Śrila Prabhupadem w przedostatnim i ostatnim dniu. Mamy świadków, włączając w to obecnego członka GBC - Bhakti Caru, którzy widzieli Śrila Narajana Maharadża odwiedzającego Śrila Prabhupada wiele razy, poza rozmową z ósmego października i omawiającego z nim duchowe tematy. Mamy świadków, którzy słyszeli jak Śrila Prabhupada prosił Śrila Narajana Maharadża o przewodnictwo i ochronę jego uczniów i jego misji i przedstawiliśmy w tym artykule, jak wykonał to zadanie ocalając całą społeczność. Jednak te same osoby, które popełniły tak wiele obraz wobec Aczariów w przeszłości, a następnie przeprosiły za swoje błędy, znowu popełniają ten sam błąd i tym razem próbują nam wmówić, że Mahabhagavata, osoba o wielkiej uczciwości i nieskazitelnym charakterze, prowadząca prawdziwie przykładne życie pełne oddania, przekręca fakty dotyczące swojego związku ze Śrila Prabhupadem.

Przedstawiłem wam w tej pierwszej części mojego sprostowania, jak GBC przeczy sobie w punktach, które próbowało ustanowić w swoim artykule o Ostatniej Rozmowie. Teraz w drugiej części mojej odpowiedzi przedstawię nowy komentarz do tej rozmowy oparty na dokładnym tłumaczeniu cyfrowego zapisu rozmowy z 08.10 i zademonstruję jeszcze raz, jak źle przetłumaczyli słowa i znaczenia wypowiedzi Śrila Prabhupada, aby umniejszyć poufność jego związku ze Śrila Narajanem Maharadżem i instrukcjom Śrila Prabhupada do niego, aby zaopiekował się jego towarzystwem i uczniami.

Wasz sługa
Bhagavat Maharadża

Tłumaczył: Premananda dasa
Korekta: Kanhaiya Lal dasa
Radha Mohan (Raga)
Posty: 6
Rejestracja: śr sie 13, 2008 7:01 pm
Kontakt:

Re: Sprostowanie na artykuł GBC - BV Bhagavat Maharadża

Post autor: Radha Mohan (Raga) »

Natknalem sie ostatnio na wypowiedz Bhakti Caru M., o ktorej wspomina Bhagavat M.
Jego wypowiedz z 1994r swiadczy o tym, ze odniosl raczej inne wrazenie z  tzw. "Ostatniej Rozmowy" niz podaje to GBC.
No, ale teraz pewnie nie smie sie przeciwstawic:

Bhakti Caru Maharaj powiedzial:

"Takze, mamy dzisiaj niezwykle szczescie, poniewaz mamy tutaj towarzystwo jednego z najbardziej zaufanych uczniow i liderow misji Srila Bhakti Prajnany Kesavy Maharaja, towarzystwo Jego Boskiej Milosci Bhaktivedanty Narayana Maharaja.
(aplauz bhaktow)

Srila Narayan Maharaj byl takze bardzo, bardzo bliski Srila Prabhupadzie.
Kiedy Srila Prabhupada byl w Mathurze, zwykl mieszkac w swiatynii Srila Kesavy Maharaja znanej jako "Kesavji Gaudiya Matha".

Srila Narayana Maharaja byl tam takze i zarzadzal swiatynia.
Srila Prabhupada mial z nim bardzo, bardzo poufny zwiazek. Chociaz byl on mlodszy od Srila Prabhupada, to Srila Prabhupada traktowal go jak swojego zaufanego przyjaciela.
Oczywiscie w tamtych dniach nikt z nas jeszcze nie byl w swiadomosci Kryszny.

Lecz pozniej, we Vrindavan w 1977 roku, przygotowujac sie do opuszczenia tej planety i powrotu do wiecznych rozrywek Kryszny, Srila Prabhupada objawil, jak bardzo poufny zwiazek mial z Jego Boska Miloscia Srila Narayanem Maharajem.

Narayana Maharaja zwykl odwiedzac Srila Prabhupada bardzo czesto.
I razem zwykli omawiac rozne rzeczy w bardzo intymnym nastroju.

Srila Prabhupada poinstruowal Srila Narayana Maharaja, zeby pomogl nam, wielbicielom ISKCONu, kiedy Srila Prabhupada opusci juz te planete.

Takze nam, Srila Prabhupada powiedzial, ze po tym, jak juz opusci swoje cialo, powinnismy pojsc do Srila Narayana Maharaja i pod jego przewodnictwem zlozyc go do Samadhi czyli w transcendentalny trans, w ktory Srila Prabhupada wszedl we Vrindavan.


Srila Narayana Maharaja przybyl i po tym, jak Srila Prabhupada opuscil swoje boskie cialo pozostal przez cala noc.
Srila Narayana Maharaja tak naprawde przez cala noc prowadzil kirtan, kiedy Srila Prabhupada siedzial na swoim Vyasasanie.
Nastepnego ranka, pod przywodztwem Srila Narayana Maharaja, zabralismy Srila Prabhupada do wszystkich swiatyn Vrindavan.
Potem Srila Prabhupada powrocil do swiatynii Kryszna-Balarama. Narayana Maharaja prowadzil rytualy oraz ceremonie, ktora poprzedzala ceremonie Samadhi nitya-lila pravista om visnupada Srila Abhai Caranaravinda Bhaktivedanty Swamiego Prabhupada...
Narayana Maharaja prowadzil wszystkie ceremonie i wszystkie rytualy. I on byl osoba, ktora pokazala nam, jak zlozyc Srila Prabhupada w jego Samadhi.

Wiec dzisiaj mamy niezwykle szczescie, ze mamy towarzystwo Jego Boskiej Milosci Srila Narayana Maharaja.

Narayana Maharaja dopiero co przybyl tutaj wczoraj. On teraz mieszka we Vrindavan, w rejonie Mathury.
Jednak na ten Navadvip Mandal Parikrama, jego Boska Milosc przybyl pare dni temu do tego Navadvipa Dhama.
I poprosilismy Jego Boska Milosc Narayana Maharaja by mowil o..., aby dac nam troche transcendentalnego przewodnictwa i porad."

Tutaj mozecie posluchac wypowiedzi Bhakti Caru Maharaja:

http://sbnmcd.org/mp3/19940317_20_Gurud ... y(SBNM.mp3

Przetlumaczylem tylko czesc dotyczaca Srila Narayana M.
Reszta jest bardzo dluga.
Zablokowany